Uppsalahelg

Idag är min fjärde dag i uppsala, denna vackra stad.

Det började med att jag kom med tåget någon stans runt tvåtiden. En timma försenat då ett annat tåg hade fastnat på relsen på väg upp mot stockholm, vi fick baka och ta ett annat spår och ha oss. Roliga var att det satt en engelsman bredvid mig, ingen av informationen gich ut på eneglska. Jag fick alltså i uppdrag att översätta allt vad de sa om förseningar och liknande. När jag väl var framma blev jag varmt mottagen av kalle widen på tågstationen. Vi vandrade in mot centrum där vi mötte upp magnus som kom direkt från föreläsning och arvid som var försenad tack vare att han tagit fel buss ut i ingenstans.

Efter systemet och fika åkte vi hem för att titta på Magnis och (tillfälligt) arvids lägenhet. Den var riktigt mysig, liten fast helt ok.
Vi skaffade gästleg till mig och sedan gick vi och förfestade hos en av arvids kursare, som hette tranan. Det var mcyket trevligt. Efter en sväng in på norrlands nation drog vi vidare till stocholms (stocken).

Liiiiite skillnad från vår studentpub kan man ju säga. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig så mkt folk. Men ballt var det, jag blev dock inte alls sppeciellt berusad, hur mkt jag än drack, konstigt.

En rolig grej som hände var att en fotbollspelande kille (hade tydligen spelat i kalmar ff eller ngt) minglade fram till oss ute på gården. Vi kom i efterhand fram till att många tecken fram till att han försökta stöta på magnus, haha, magnis fattade inte detta då han var ganska full och lät det fortskrida :) Det var skoj

Magnus tappade bort våran lapp till garderoben, typiskt, vi fick ta taxi hem så vi inte skulle frysa :)

Nästa dag var det shopping som gällde, hittade en jacka i a fall, synd att jag inte hittade mer :(
SEn filmkväll hos magnus, tittade på mamma mia, den var söt.

Igår shoppade vi mer och jag hittade ett par stövlar också. Sen åt vi på en afrikansk resturang med arvid.

Helt sjukt vad mycket politikt inkorrekta skämt de två kan klämma ur sig på en kväll, kul hade vi i alla fall och till skillnad till den andra kvällen blev jag mycket fnissig på bara ett glas afrikanskt vin.

Man åt med händerna på resturaneg, mycket kul, och så var maten jättegod.

Idag hittils har vi sovit, myct och pluggat, nu är arvid och magnis på möte med sitt band hos kalle, så jag fördriver tiden med att blogga lite :)

Ha det bar allihop, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0