Lite förargad

Nu är jag lite förargad över en sak. Nämligen över alla utsugar-träningsanläggningar.
Är det inte konstigt att en så otroligt viktig sak som hälsa och en sund kropp skall kosta så mycket.

Som nämnt tidigare var jag på My's Funkpass igår. Det var jättekul och jag kännde att det gav mig mycket bra träning. Doch ärjag ju redan på friskis och får all min övriga träning där. Allternativet var då alltså ett slags klippkort så jag kan gå tio gånger på vad jag vill.

"jaha, vad skulle det kosta då?"

"jaha skall vi se, det blir 900 kr då"

900!!!!!!!! Heeeelt stört...

Detta är alltså jävla pretto TC vi pratar om här. Guuud va skönt att friskis och svettis finns.
Vart skulle annars alla småmulliga, otränade, osäkra människor gå för att komma igång och höja sin levnadsstatus. På friskis finns opretantiös träninsglädje. Ingen bryr sig om nån annan, hur de klär sig eller hur många armhävningar de klarar av.

Och sen en annan sak, alltså ni kommer ihåg att för 900 spänn så kunde jag gå på 10 pass på TC, på friskis får jag ÅRSKORT (alltså ett helt år, ca 20 pass i veckan) för....hör och häpna 850kr.....

Tyur att my e så jävla grym för nu måste jag gå på hennes pass ändå =)
Haha, dock har jag sådana där prova på två veckor gratis kort....två stycken också....så jag skall suga ut dem tillbaka först.

Funderar om jag skall gå och sola nu...men jag skiter nog i det, kanske hinner senare...

Idag blir det kanske lite party också, vi får se, beror lite på....Ana har ju skrivit upp oss på spinning klockan halv sju i morgon morron, såå är nog inte så bra att vara bakis då =)

För övrigt vill jag länka till en bra blogg som jag hittade igår natt när jag inte kunde sova. Han har även startat en insamling i Maddes namn i barncancerfonden. Fatta att han aldrig har träffat henne men hon har ändå berört honom.
www.enbart.blogg.se

Karm

Kommentarer
Postat av: Ante

Då är de smartare att köra på TCs 50kr veckan grej! De blir 500 för 10ggr sen kan du göra annat under veckan också ;). Fast gillar inte att göra reklam för dom, så jag bara informerar att de finns :). Ha de gött. Kram

2008-10-02 @ 22:16:18
Postat av: peter pc carlsson

Tackar för länken. jag har nu gjort en text som jag hoppas att många lägger upp. Det är en samlingssida där man kan ge stöd till olíka insamlingar.



Jag har en utmaning till dig och några andra utvalda.

Jag har upptäckt att det finns en större kraft inom bloggvärlden än jag tidigare trott. Jag har sammanställt lite Bloggkraft och utmanar nu dig att kopiera hela texten och lägga den på din hemsida.



http://enbart.blogg.se/2008/october/081005-enbart-bloggkraft.html

2008-10-05 @ 18:47:11
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0