Läste att

strejken med sjuksköterskorna var avgjord. INgen vidare deal fick dom vel, menmen. Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka. Man får ju inga jättelöner inom vård och omsorg, synd, men så är det ju. De som väljer ett yrke inom det har vel förmodligen inte valt yrke efter sönen då och bryr ig mer om det yrket faktiskt handlar om, att hjälpa och ta hand om andra. Man kan ju dock tycka att det skall vara mer värt att ta hand om människor än datorer eller andra föremål.

Satt några timmar på biblioteket idag också, tredje dagen gillt, tentan blev (nästan) färdig. Några rader kvar som jag får åka ned och fixa imorgon. Jag var precis ute på en liten motionsrunda också. Jag skriver motionsrunda, för jag tror inte det gills som jogging"runda" om man powerwalkar emellanåt. Jaaja, uppfriskande var det iallafall i sommarvällen. Har startat grillen nu så det blir lite kvällsmat snart.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0