Sövande tröja

Blev ganska överaskad över de kommentarerna som länades till det förra inlägget...trodde ironin skulle lysa igenom bättre och tanken var ju att jag skulle skojja med viktoria.... Undrade hur ngn hade gått på att jga vart i stockholm

sen kom jag på att det förmodligen är väldigt få som vet hur det är att ha njurbäckeninflamation, jag hade ju aldrig hört talas om det innan.

OM man har det kan jag ju nu säga, sätter man sig inte på ngt tåg till stockhom och man går absolut inga shoppingrundor....
DET var bland det värsta jag vart med om. Jag kunde inte vända mig i sängen en gång utan att typ skrika av smärta. På tre dagar tror jag att jag åt 18 alvedon!!!! 

Så nej...jag lång med svängande feber i min säng och försökte att INTE röra mih hela helgen. Eller föresten, med undantag för en exklusiv tur till jourcentralen. Skall nog berätta lite om det.....var ganska typiskt exempel på kass vårdcentralsvård....

Först fick jag komma till ett mottagningsrum där jag fick sitta och vänta lite.
Sen kommer typ vääärldens glättigaste doktor in. Berättar flr mig att jag har urinvägsinfektion och skall få en tredagarsdos för det. Jag försöker desperat beskriva mina smärtor i ryggen men han menar att man ju blir lite öm och så om man är ddålig.
Caroline börjar då nästan gråta och fr igenom ett blodprov.
Sen fick jag sitta i en väntkorridor........Jääättelänge.....febern stiger och värken ökar....alvedonen har släppt
Det kommer förbi ngn sköterska som ser att jag mår piss och tar in mig på ngn bår.
Ligger där en bra stund och har typ feberfrossa så jag håller på att skaka ner från den där jävla båren....
efter ett bra tag kommer läkaren och sticker in huvet
"HEJ" säger jag när han typ drar ut huvet lika fort och han tittar in igen
Jag förklarar att jag skulle ligga där och vänta på honom....
"Oj, dig har jag glömt" !!!!!!!!!!! Han hade GLÖMT mig!!!!
När han sedan kommer in igen så sättar han sig brevid mig och säger "ja, det är ju synd när patienterna har rätt, det är njurbäckeninflamation"

Det värsta är ju att jag inte kan vara skadeglad för det enda jag van var ju att vara ÄNNU mer SJUK....Yes..liksom




Jaja, nu mår jag mycket bättre och har lyckats plugga lite idag tillockmed.

Bara lite sömnproblem kvar nu. I förrgår natt sov jag ingenting alls, hade gossipgirlmaraton. Jag vet varför. Jag har vant mig att sova brevid ngn nu. Jag vänjer mig vid sånt lätt. Jag saknar helt engelt att känna att andreas ligger i sänge och jag blir orolig av det. kan inte slappna av riktigt.

Inatt var det nästan lika illa men nu har jag ett hemligt vapen. jag har en TRÖJA !!!!

En tröja som luktar Andreas =)
Så den sover jag med nu.
Jättemysigt

Saknar dig så mycket. Hoppas du saknar mig där uppe i Örebro

Puss och kram och för hoppningsvis God natt

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ja och du måste bli frisk snart så vi kan ses!



Vad tråkigt att Adde är i örebro. Jag hoppas vi ses snart! Puss

2008-12-17 @ 01:28:14
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Mia

jag kollade aldrig datumet på inlägget, och blebv lite fundersam att jag inte hört något om en sthlmstrip=) haha.



ja skönt att du mår bättre sötis.

skulle varit statist idag igen, men kunde inte:(

men dom ville ha mig imorgon också, så skall dit imån hihi.lovely



när kan du ses? i helgen??



schöss

2008-12-17 @ 12:24:43
URL: http://miamariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0