Grattis Larz Kristerz

Tittade precis klart på Dansbandskampen. Är man uppväxt med dansband så finns det inget mysigare att lyssna på. Blundar jag så står jag och J ute i någon loge och tittar på våra Pappor. Kan forfarande komma ihåg  nervositeten  när jag hoppades på en liten tryckare med min  barndomskärlek =). 


Finalen avgjordes med den bästa dansbandslåten, som svenska folket hade röstat fram.

Nämnligen Inget stoppar oss nu, texten är här

Ja, jag vet att klockan är två och det är sent för en söndag kväll
men ingenting kan få mej härifrån.
Är man klok så borde man gå men vem har lust att va´ rationell
när man hör rocknroll på saxofon.

Måndag morgon kan vi glömma, det är flera ljusår till det ljusnar.
Måndag morgon kan vi drömma om det som händer oss här och nu.

För i natt, i natt är det du, är det jag,
och vi följer så lätt minsta motståndets lag
mot en himmel som har nummer sju, inget stoppar oss nu.
Så i natt, i natt, kom och ge, kom och ta,
kom och dansa med mej, du är allt jag vill ha.
Ingenting som vi gör är tabu, inget stoppar oss nu.

När du rör mej händer nånting inuti, och du gör mej vild och exalterad.
Om du hör mej har jag nåt att säga dej, stanna här hos mej.

För i natt, i natt är det du, är det jag,
och vi följer så lätt minsta motståndets lag
mot en himmel som har nummer sju, inget stoppar oss nu.

Har så svårt att släppa din hand och se dej gå åt ett annat håll
när vi precis har träffats du och jag.
Har du också tänkt på ibland att ingenting spelar någon roll
och att i morgon är en annan dag.

Måndag morgon när vi vaknar är det säkert senare än vanligt.
Måndag morgon och vi saknar ett annat hjärta som slår i takt.

För i natt, i natt är det du, är det jag,
och vi följer så lätt minsta motståndets lag
mot en himmel som har nummer sju, inget stoppar oss nu.
Så i natt, i natt, kom och ge, kom och ta,
kom och dansa med mej, du är allt jag vill ha.
Ingenting som vi gör är tabu, inget stoppar oss nu.

Vinnarna  var helt klart Värda det!  Äkta dansbandsglädje 





Grattis säger vi till Killarna

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0